Leerlingenvervoer kan beter!

Dit is deel 3 van onze serie over wat een commissielid Zülfikar Güler voor D66 Schiedam allemaal buiten de raadszaal doet, vandaag een kort blog over het leerlingenvervoer. In deel 1 heb je kunnen lezen over het onderzoeken van het gebruik van een rekentool voor mensen in de bijstand en in deel 2 over de pilot om lidmaatschap voor jongeren onder de 27 bij de bibliotheek gratis te maken.

Vervoer geen obstakel

Omdat het belangrijk is dat leerlingen met een fysieke of mentale beperking ook naar school kunnen, zeker als ze naar een school gaan die ver van Schiedam af ligt, kunnen deze leerlingen via de gemeente leerlingenvervoer aanvragen.

Regelmatig nemen mensen contact met ons op met meldingen over het leerlingenvervoer waarbij geklaagd wordt dat chauffeurs kinderen op de verkeerde plek afzetten, te laat komen bij het ophalen of dat kinderen helemaal niet worden opgehaald.

Beeld: Zülfikar Güler

Op werkbezoek

Daarom heeft Zülfikar Güler een dag meegekeken op het kantoor en meegereden met het leerlingenvervoer van Noot, de uitvoerder in Schiedam. Daarbij heeft hij geleerd dat Noot op dit moment een groot tekort heeft aan chauffeurs, door ziekteverzuim, arbeidsmarkttekorten en verloop van personeel.

Ook gaf Noot aan dat er beter gebruik gemaakt kan worden van hun schaarse chauffeurs als er centrale punten waren waar ze leerlingen binnen Schiedam konden ophalen in plaats van elke leerling apart op te halen. Dit laatste heeft hij met onderwijswethouder Cemil Kahramanoglu besproken en die gaat onderzoeken hoe de gemeente Schiedam ervoor kan zorgen dat onze inwoners die afhankelijk zijn van het leerlingenvervoer dit zo goed, tijdig en veilig mogelijk kunnen vervoerd kunnen worden.

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen zet D66 Schiedam zich graag in om het leven in Schiedam zo goed mogelijk te maken. Niet alleen in de raadszaal maar ook vaak daarbuiten. Dit kunnen we natuurlijk alleen doen met uw input.

Hierbij dus ook de oproep om ons vooral te blijven benaderen!