D66 wil dat Rotterdam helpt bij Oekraïense wederopbouw zodra het kan

Eind maart vroeg president Zelensky van Oekraïne Europese steden om hulp bij de wederopbouw van zijn land, zodra de vreselijke oorlog die daar gaande is voorbij is. Als stad die weet hoe het is om weder op te bouwen, vindt D66-raadslid Tim de Haan dat Rotterdam voorop moet lopen in de hulp aan Oekraïne.  Om dat te bespreken, vroeg Tim een debat aan.

Na al maandenlange oorlog is er onmetelijk veel leed voor mens en dier aangericht in Oekraïne. En ook de materiele schade in het land is enorm. Hoewel het land nu nog volop in oorlog is, zullen we ook vooruit moeten kijken. Naar een dag dat de oorlog stopt en er weer opgebouwd zal worden. En bij die wederopbouw, daar wil Tim graag dat Rotterdam bij helpt. In het debat wat hierover op korte termijn gaat plaatsvinden, wil Tim graag de mogelijkheden waarop we als Rotterdam hulp kunnen bieden verder bespreken. Zodat Rotterdam klaar is om hulp te bieden, zodra dat van ons gevraagd wordt.