Said Kasmi

Beeld: Hollandse Hoogte / ANP

Said Kasmi is sinds 5 juli 2018 wethouder in Rotterdam namens D66. Hij is verantwoordelijk voor de portefeuilles Onderwijs, Cultuur en Toerisme.

“Het is een eer om wethouder te mogen worden in de stad waarin ik ben opgegroeid.”

• 48 jaar
  • Fassir, Marokko

“Rotterdam heeft mij veel kansen geboden, als scholier, later als student en ook op professioneel vlak. Ik kijk ernaar uit om nu iets terug te doen voor de stad. Ik kan me in die zin geen mooiere portefeuille bedenken dan onderwijs: dát is de plek waar kinderen hun talenten tot bloei kunnen laten komen, de motor van kansengelijkheid. De komende jaren blijven we vol inzetten op voor- en vroegschoolse educatie voor alle peuters. We zorgen voor goede schoolgebouwen, goede docenten en leiden onze jeugd op voor de arbeidsmarkt van de toekomst.”

Biografie
Kasmi studeerde aan de HEBO (Hogere Economische Beroepen Opleiding) in Den Haag, een jaar International Relations, History, Media & Politics aan de Coventry University en Internationale Betrekkingen aan de Universiteit van Amsterdam. De afgelopen jaren was hij onder meer directeur van het landelijk bureau van D66, Commissaris bij Woonbron en lid van de Raad van Toezicht van Pameijer. Tot 2010 was hij werkzaam bij stichting Radar, waar hij onder meer trainingen gaf aan onderwijsinstellingen en maatschappelijke organisaties.