Van In de Bogaard naar Bogaard Stadscentrum

De woningnood oplossen betekent niet alleen veel nieuwe woningen bouwen. Het vraagt ook om creativiteit, lef en doorzettingsvermogen om op een andere manier woningen tot stand te brengen.

Beeld: Gemeente Rijswijk

Lef en doorzettings-vermogen

Daar hebben we de afgelopen jaren hard aan gewerkt. En dat blijven we ook de komende jaren doen. De afgelopen collegeperiodes hebben onze Wethouder Armand van de Laar en de fractie van D66 zich ingezet op beeldbepalende dossiers op het gebied van wonen.

Keuzes maken passend bij onze tijd

Lijsttrekker Elze Woudstra: “Het nieuwe Bogaard Stadscentrum is hiervan een mooi voorbeeld. Ooit was dit winkelcentrum de trots van Rijswijk maar de afgelopen jaren hebben veel Rijswijkers de Bogaard achteruit zien gaan. Als gemeenteraad hebben we er samen voor gezorgd dat de Bogaard de komende jaren getransformeerd wordt naar een gebied waarin wonen, winkelen, horeca en groen samengaan.”

Winkels die de afgelopen jaren zijn verdwenen komen door het online winkelen nooit meer terug. Tegelijkertijd is er een enorme vraag naar woningen. In het nieuwe stadscentrum worden daarom de leegstaande winkels vervangen door woningen. Ook komt er meer horeca en blijven er voldoende winkels. Het gebied wordt dus gezellig en levendig.

De eerste resultaten

Het eerste zichtbare resultaat is het nieuwe Bogaardplein. De stenen zijn vervangen door groen, speelplekken en bankjes om gezellig te zitten. Om van te genieten en met (klein)kinderen in te spelen. Maar ook om hittestress en wateroverlast in de stad te voorkomen. D66 Rijswijk is trots dat In de Bogaard opnieuw het stadshart van de toekomst wordt!

Beeld: D66 Rijswijk