Over PRIDE66

PRIDE66 is het regenboognetwerk van D66 en heeft verschillende afdelingen in het land, zoals in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Samen met de afdelingen verzorgt PRIDE66 voor inhoudelijke en sociale activiteiten.

Zo houdt PRIDE66 een jaarlijkse themalezing op internationale Coming Out Day: de Boris Dittrich Coming Out Dag Lezing. Deze lezing is vernoemd naar Boris Dittrich, senator voor D66 in de Eerste Kamer, als blijk van waardering voor zijn jarenlange inzet om LHBTI-onderwerpen op de politieke agenda te krijgen. De eerste lezing werd op 11 oktober 2018 gegeven door Boris Dittrich.

Ook biedt PRIDE66 een podium om LHBTIQ+-onderwerpen bespreekbaar te maken. Daarnaast denkt PRIDE66 mee en adviseert over diversiteitsonderwerpen binnen de politiek.

Je kan lid worden van PRIDE66. En dat is belangrijk voor ons, want we willen als netwerk sociale en inhoudelijke bijeenkomsten voor onze leden organiseren. Dat gebeurt door afdelingen door het land. Jouw bijdrage als lid maakt het mogelijk om steeds zichtbaarder te zijn en steeds meer gelegenheid te bieden voor leden van het netwerk om elkaar te ontmoeten en samen te zorgen dat binnen onze partij en daarbuiten bekend is wat er in de community speelt.

Het lidmaatschap van PRIDE66 kost €11,10 per jaar. Dit is een verwijzing naar internationale Coming Out Day die jaarlijks op 11 oktober (11/10) wordt gehouden. Van dit geld kan PRIDE66 activiteiten organiseren en het netwerk laten groeien.

Je hoeft geen lid te zijn van D66 om lid te worden van PRIDE66. Als je lid bent van PRIDE66 word je niet automatisch lid van D66. Een lidmaatschap van PRIDE66 staat dus open voor iedereen.

Ben je lid van D66? Dan is lid worden het makkelijkst via deze link: D66’er Lid PRIDE66

Ben je geen lid van D66, maar wil je wel lid worden van PRIDE66? Leuk! Via deze link kan je dat doen: PRIDE66 lid worden Via mijnd66.nl kan je jouw eigen gegevens beheren, zoals de AVG verwacht, maar je bent dus niet automatisch lid van D66.

Voor vragen over PRIDE66 kan je altijd een mailtje sturen naar [email protected].

In 2013 is GAY66 als ledeninitiatief in Amsterdam gestart. Sinds die tijd is er veel gebeurd. Roze borrels, inhoudelijke debatten, lolly-uitdeelacties in de roze horeca tijdens verkiezingen, en natuurlijk niet te vergeten de D66-boot met de #jointheparty-borden tijdens de Botenparade van Pride Amsterdam en, sinds 2017, bij de Utrecht Canal Pride. Sinds 27 mei 2018 is GAY66 omgedoopt tot PRIDE66 om meer inclusiviteit te benadrukken. Sinds 1 juni 2020 is PRIDE66 een regenboognetwerk met afdelingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Haaglanden en meer te volgen. Ook als niet-D66’er kan je lid worden van PRIDE66.

sociale media

PRIDE66 is ook te vinden op FacebookInstagram en Twitter.