Blijf op de hoogte

Pride66

PRIDE66 is de landelijke regenboogafdeling van D66 en zorgt voor Regenboogborrels en inhoudelijke activiteiten. Zo is PRIDE66 met Boris Dittrich, directeur pleitbezorging Seksuele Minderheden voor de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch, in gesprek om een jaarlijkse themalezing te organiseren.

Ook wil PRIDE66 een podium bieden om LHBTI-onderwerpen bespreekbaar te maken. Daarnaast denkt PRIDE66 mee en adviseert over diversiteitsonderwerpen binnen de politiek.

Historie

In 2013 is GAY66 als ledeninitiatief in Amsterdam gestart. Sinds die tijd is er veel gebeurd. Roze borrels, inhoudelijke debatten, lolly-uitdeelacties in de roze horeca tijdens verkiezingen, en natuurlijk niet te vergeten de D66-boot met de #jointheparty-borden tijdens de Botenparade van Pride Amsterdam en, sinds 2017, bij de Utrecht Canal Pride. Sinds 27 mei 2018 is GAY66 omgedoopt tot PRIDE66 om meer inclusiviteit te benadrukken.

Eerste wapenfeit

Eerste wapenfeit van PRIDE66 is het steunen van het initiatiefwetsvoorstel ‘verduidelijking rechtspositie transgenderpersonen en intersekse personen’ in een open brief aan de commissies OCW en BiZa van de Tweede Kamer. Dit in samenwerking met de regenboogafdelingen van PvdA (PvdA Roze Netwerk), GroenLinks (RozeLinks), SP (RoodvoorRoze) en VVD (VVD LHBT). De aanpassing van de Algemene wet gelijke behandeling (AWGB), geeft expliciet bescherming tegen het ongeoorloofd onderscheid maken op grond van geslachtskenmerken, genderidentiteit en genderexpressie. Iedereen moet namelijk zichtbaar zichzelf kunnen zijn.

#Jointheparty

Iedere laatste zondag van de maand is er een PRIDE66-borrel. Voorlopig in Amsterdam, maar we trekken graag het land in. Wil je dat we in jouw stad komen borrelen? Stuur dan een mail naar komlangs@pride66.nl.

Meer weten?

Hou de Facebookpagina van PRIDE66 in de gaten voor het laatste nieuws en de agenda.

Laatst gewijzigd op 24 augustus 2018

Nu is het moment.