600 woningen erbij, voor onze starters

D66 Noordwijk zet in op 600 starterswoningen bouwen in de komende 4 jaar.

Beeld: D66 Noordwijk

Waarom starterswoningen?

Wij zetten in op starterswoningen omdat we heel veel moeten bouwen om weer een goede doorstroom in de woningmarkt te krijgen.

Twee starterswoningen nemen, met slimme bouw, niet meer plaats in dan één rijtjeshuis. Dat betekent dat we meer huizen kunnen bouwen voor onze inwoners. Deze woningen kunnen ook snel gerealiseerd worden door het bouwen met nieuwe bouwvormen zoals prefab huizen. Dat is een bouwvorm waarbij de huizen al in de werkplaats wordt voorbereid is en pas op het allerlaatste moment als een puzzel in elkaar wordt gezet op de bestemming. Makkelijk, snel en goedkoop maar ook duurzaam. Dat is maar goed ook, want er is geen tijd te verliezen!

Waar gaan we bouwen?

Voor velen zijn woningen onbetaalbaar geworden en daar moet een eind aan gemaakt worden. Gemeente Noordwijk kan het zich niet langer permitteren om goedkope potentiële bouwgrond te laten liggen. Daarom blijft D66 om te beginnen voorstander van het bebouwen van geheel Bronsgeest met in totaal 660 woningen voor diverse doelgroepen.

Meer weten?

Meer weten over onze plannen voor de woningbouw?
Lees dan hier verder.