Regiobestuurslid

Jan Hoekema - Beeld: Friso Le Poole

Jan Hoekema is sinds 2020 lid van het regiobestuur van D66 Noord-Holland met de portefeuille afdelingsadvisering.

• Haarlem
  • Hij/hem

Als mastodont in de partij is het leuk om na van alles te hebben gedaan in de vereniging nu in het regiobestuur de vereniging te mogen dienen. Zo sluit de cirkel zich na meer dan 40 jaar. Begonnen in Leiden in een werkgroep onderwijs  van D66, zit je binnen no time in de gemeenteraad. Mooi maar wel een tijdslurper met gevolgen voor je privé leven- en je werk.

Nu let ik in het bestuur op de gezondheid van afdelingen, zijn er kwesties die reden zijn voor zorg, hoe gaat het in raadsfracties, zijn er actieve leden, is er behoefte aan opleidingen/trainingen, of aan mediation als er conflicten spelen? De landelijke vereniging en het Landelijk Bureau heeft na de verkiezingen minder geld en daardoor ook minder menskracht dus meer aanleiding gebruik te maken van het regiobestuur. Dat bestuur is een mooie mix van alle leeftijden en plekken in de partij. Er is gelukkig ondanks of door de verkiezingen veel animo om de vereniging vitaal te houden.

Komende jaren – of korter – is er met dit kabinet genoeg urgentie de vereniging actief te laten zijn op alle niveaus. De regio hoort daarbij, al was het maar om
mee te denken over fusies van afdelingen.

Als (politiek) ‘pensionado’ is het gek maar ook leuk deel uit te maken van een super enthousiast en jong team !