Nieuwe coalitie Midden-Delfland

Degenen die de politiek in Midden-Delfland volgen, is het niet ontgaan dat de VVD in het vierde kwartaal van 2023 helaas uit de coalitie is gestapt. Wat D66 Midden-Delfland betreft was er met zoveel mogelijke partijen een nieuwe doorstart gemaakt.

Progressieve partner

Dat bleek in de praktijk geen haalbare kaart. Iedere partij had een motivatie om wel of niet in een coalitie te stappen. Uiteindelijk is er wel een nieuwe meerderheidscoalitie gerealiseerd bestaande uit CDA, OGP en D66. Dat betekent dat de overgebleven minderheidscoalitie (D66 en CDA) een progressieve partner (OGP) erbij hebben gekregen. De OGP levert een wethouder die 26 maart geïnstalleerd wordt: Bart de Leede.

Wisselende meerderheden

De samenstelling van de gemeenteraad blijft hetzelfde en er is geen dichtgetimmerd akkoord in elkaar gezet. Met wisselende meerderheden zal er met de hele raad en inwoners en bedrijven gewerkt worden aan nieuwe en bestaande plannen.

Addendum

Geïnterneerd in het addendum op het coalitie akkoord op hoofdlijnen? Zie https://cuatro.sim-cdn.nl/middendelfland/uploads/11032024_addendum_coalitieakkoord_2024-2026_0.pdf?cb=t6B-hY8q