Brandon Brom vervangt Léon Dekkers tijdelijk als raadslid

Fractievoorzitter Léon Dekkers heeft zijn raadswerk voor D66 Lingewaard vanwege gezondheidsproblemen tijdelijk neergelegd. Brandon Brom vervangt Léon in de gemeenteraad en is per 10 april waarnemend raadslid. Corrie Dolmans is per 10 april waarnemend fractievoorzitter van D66 Lingewaard.

Tijdelijk raadslid

Brandon Brom is nummer 3 op de lijst van D66 Lingewaard. Hij is 24 jaar oud, werkt als verpleegkundige en woont in Bemmel. Brandon is door zijn werk als lid van de Politieke Avond al een bekend gezicht in de Lingewaardse politiek. Daarnaast was Brandon verkiesbaar als statenlid tijdens de provinciale statenverkiezingen van dit jaar. Hij heeft ruime ervaring met debatteren en heeft een scherp oog voor de belangen van mensen die net buiten de ‘gemeentelijke boot’ dreigen te vallen. Met zijn kennis van de gemeentelijke organisatie én zijn expertise op het sociale domein, is Brandon een uitstekende vervanger. Hij zal het raadswerk van Léon voor 4 maanden overnemen.

Léon neemt tijdelijk ontslag als raadslid en zal zijn werk over 4 maanden weer hervatten. Naar verwachting wordt Brandon Brom op 11 mei tijdelijk benoemd tot raadslid namens D66 in de gemeente Lingewaard.

Brandon Brom (l) en Léon Dekkers (r) - Beeld: Vincent Cornelissen