Jordi van der Kwaak van Auris College is conciërge van het jaar

Op maandagochtend werd in alle vroegte Jordi van der Kwaak, conciërge van het Auris College, totaal verrast door zijn scholieren. Van der Kwaak is door D66 verkozen tot Leids conciërge van het jaar. Jaarlijks wordt deze prijs door de fractie van D66 Leiden uitgereikt met dit jaar als thema: ‘De conciërge om nooit te vergeten’. Meer dan tien scholen stuurden een nominatie in. Allemaal van steengoede conciërges die elke
dag het verschil maken op de Leidse scholen. Jordi van der Kwaak sprong eruit als de
absolute winnaar.

Jordi is een conciërge om nooit te vergeten

Het Auris College is een school met speciaal onderwijs waar leerlingen zitten die slechthorend zijn of een taalontwikkelingsstoornis. Van der Kwaak kwam zelf vijf jaar geleden bij Auris werken als een werknemer met afstand tot de arbeidsmarkt. Nu maakt hij dagelijks het verschil voor zoveel leerlingen op deze bijzondere school. D66 raadslid Linda Beimer: “Jordi valt op om de rust en vriendelijkheid waarmee hij iedereen opvangt, laatkomers en leerlingen die afwezig zijn hebben zijn extra aandacht. Hij is een conciërge om nooit te vergeten!”

De uitreiking

Vele scholieren verzamelden maandagochtend in de aula om hun conciërge te verrassen onder het daverende geluid van de favoriete muziek van Van der Kwaak. Tweede Kamerlid Jan Paternotte (D66) reikte de prijs uit aan Van der Kwaak: “Een conciërge is de hele dag de steun van docenten en leerlingen die een extra handje nodig hebben. Vaak wordt niet gezien hoe onmisbaar de conciërge is. Wij zien dat vandaag gelukkig wel!”