Tijdens een korte schouw op donderdagochtend 16 november jl. bleek de situatie namelijk chaotisch: fietsers en bussen manoeuvreerden tegelijkertijd in tegengestelde richting over dezelfde smalle rijbaan, tegelijkertijd moest een voetganger met rollator oversteken door het rulle zand zonder rijplaten en bovendien was oversteken sowieso gevaarlijk, want het zicht in de middenberm werd ernstig belemmerd door een geparkeerde auto en door de groene dichtbegroeide bossages van De Sitterlaan.
D66 stelt actualiteitsvragen over werkzaamheden
Lammenschans
Er vinden al enige maanden werkzaamheden plaats in de buurt van Station Lammenschans. D66 en het CDA hebben daarom recent aandacht gevraagd over de verkeerssituatie op de Lammenschansweg, o.a. na de openbare fractievergadering van D66 in de Profburgwijk. Hier vestigden ook bezorgde buurtbewoners de aandacht op de verkeersveiligheid aan het
Kamerlingh Onnesplein en De Sitterlaan.
D66 en het CDA hebben daarom de volgende vragen gesteld aan het College.
- Is het College bereid om samen met de uitvoerder z.s.m. veiligere loop- en fietsroutes te realiseren tijdens de werkzaamheden in het gebied?
- Is het College bereid om met de uitvoerder met een plan te komen hoe de verkeersveiligheid in het vervolg van dit project beter geborgd gaat worden?
- Is het College bereid om de zichtblokkerende bossages aan De Sitterlaan te laten verwijderen en daarnaast verkeersregelaars nogmaals te wijzen op hun verantwoordelijkheid om geen geparkeerde auto’s in de middenberm toe te staan en fietsers en voetgangers veilig langs de werkzaamheden te geleiden?
In beantwoording van het College bleek dat de werkzaamheden op zeer korte termijn zijn afgerond. Daarom heeft D66 gevraagd om een evaluatie met de opdrachtgever, in dit geval ProRail, zodat soortgelijke gevaarlijke situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.