Ben jij de nieuwe fractiemedewerker van D66 Leiden?

D66 is momenteel met 9 raadsleden en 1 duoraadslid in de gemeenteraad van Leiden vertegenwoordigd. De fractie komt wekelijks (op maandagavond) bijeen om de D66-standpunten in de raad en raadscommissies voor te bereiden. Kenmerken van het opereren van de fractie zijn: actief, doelgericht, zichtbaar en toegankelijk. Voor de ondersteuning van haar werkzaamheden is de fractie per direct op zoek naar een gemotiveerde fractiemedewerker (m/v) voor twee dagdelen ofwel ca. 12 uur per week. Aanstelling is tot en met 1 april 2020, met mogelijkheid tot verlenging.

Wat ga je doen?

• Je zorgt voor de voorbereiding en verslaglegging van fractievergaderingen;
  • Je maakt afspraken voor werkbezoeken en helpt bij de organisatie van kleine (fractie)activiteiten;
  • Je coördineert de inkomende fractiepost en -mail en beantwoordt brieven en mails van burgers;
  • Je schrijft artikelen voor de website en schrijft mee aan persberichten;
  • Je verzamelt inhoudelijke informatie over belangrijke dossiers en ondersteunt de fractieleden bij hun voorbereidingen.

Wat verwachten we van je?

• Gevoel en interesse voor politiek en politieke verhoudingen;
  • Verwantschap met D66-gedachtegoed; lidmaatschap van D66 en/of Jonge Democraten strekt tot aanbeveling;
  • Goede communicatieve en redactionele vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Bekendheid met de gangbare computerprogramma’s, het internet en de sociale media;
  • Organisatorische kwaliteiten, proactieve houding en teamplayer-mentaliteit;
  • Beschikbaarheid op maandagavond (fractievergaderingen), één keer per maand op donderdagavond (raadsvergaderingen) en flexibele inzet doordeweeks;
  • Ambitie om deze functie voor ten minste één jaar uit te oefenen.

Welke ontwikkelmogelijkheden zijn er?

• Binnen de functie is er de mogelijkheid om meer inhoudelijke taken uit te voeren, zoals het (mede) opstellen van schriftelijke vragen, moties, amendementen en notities.

Wat krijg je ervoor terug?

• Een gezellige (werk)sfeer met een leuke club enthousiaste en gedreven mensen;
  • Een uitstekende gelegenheid om de afdeling en de Leidse politiek van zeer dichtbij te leren kennen;
  • Een passende vergoeding.

Hoe kun je je aanmelden?

• Stuur je motivatiebrief met cv vóór 1 april 2019 12.00 uur naar: [email protected]
  • Voor meer informatie over de werkzaamheden van een fractiemedewerker kun je contact opnemen met onze huidige fractiemedewerker Laura van Dijk [email protected] of +31 6 45891009