Weer groen op de Groest!

Er worden weer bomen geplant op de Groest. Nadat er bomen op de Groest zijn gekapt vanwege kastanjebloedingsziekte is het prachtig te zien dat er weer nieuw groen wordt neergezet in deze prominente straat in het centrum.

Vorig jaar stipte D66 Hilversum binnen de gemeenteraad aan niet blij te zijn met de leegte die de gekapte kastanjes achterlieten op de Groest. Wij stelden hier toen vragen over aan de wethouder. In de eerste instantie wilde de wethouder vasthouden aan het beleid dat de bomen pas herplant zouden worden nadat meer dan 80% zou zijn weggevallen omwille van een “gelijkjarige laanstructuur”. D66 wil niet jarenlang wachten tot de winkelstraat bijna compleet zonder bomen komt te staan. In juli 2019 diende D66 een motie in voor het realiseren van (tijdelijk) groen. Wethouder Scheepers nam de motie over en is er nu mee aan de slag gegaan. Wij zijn blij te zien dat er inmiddels vier bomen zijn herplant.