Kort verslag vanuit de fractie

Een gepast moment van stilte en herdenking aan het begin van de vergadering voor Michel Jager, gerenomeerd D66 lid en onze eerste D66 wethouder in Heemstede (Progressief Heemstede-tijd), later Burgemeester van Culemborg en Wageningen, CvdK Flevoland en vaak congresvoorzitter.

Daarna waren de meeste agenda punten snel afgehandeld (hamerstukken, unanieme benoemingen). Alleen drie punten buiten de agenda gaven aanleding tot meer discussie: 1) Vervelende incidenten met jongeren op fatbikes. De burgemeester is in overleg met buur-gemeenten over een gezamelijk aanpak; 2) Sluiting va de bibliotheek op zondag. Deze melding overviel ook de wethouder en die gaat het uitzoeken; 3) Gepassioneerde oproep en motie van HBB voor behoud van het bloemencorso.

De D66 fractie staat hier genuanceerder in: wij vinden het een sympathiek gebeuren, maar helaas niet voor de hele hoge prijs die de organisator nu ineens verlangt en zonder daarbij in te gaan op gestelde vragen of vergelijking met buurgemeenten. HBB besloot de motie nog even aan te houden.