Voorstelvlog Erwin Kwakkel

Beeld: D66 Hattem

Samen bouwen aan de toekomst

• 39 jaar
  • Hattem
  • Hij/hem

Erwin is sinds 2014 raadslid namens onze partij. Naast het werk als raadslid is hij werkzaam voor defensie. Na 14 jaar als militair te hebben gewerkt als infanterist en administrateur is hij in 2019 begonnen als burgermedewerker binnen het P&O werkveld. Op dit moment is hij consulent arbeidsmobiliteit in Gelderland en Flevoland.

Erwin is geboren in Zwolle maar zijn wortels zijn in Hattem terug te vinden. Zijn vader is er geboren en zijn grootouder hadden een kruidenierszaak aan de Hendrikjesweg. “Hattem is een mooie stad om te leven. Het is ons doel om Hattem gezond te laten groeien maar wel door de gemeente ook Hattems te houden met oog op de ruimtelijke kwaliteit.”

Samen met jullie wil D66-Hattem bouwen aan onze toekomst. Dat gaat niet vanzelf. Dat is werken, dat is samenwerken en dat is samen bouwen. Voor veel mensen is Hattem een mooie stad om in te wonen en te leven. Dat willen wij blijven ondersteunen. Hier is veel voor nodig, maar vooral meer woon-ruimte. Daar zetten wij ons graag voor in. Het is voor D66-Hattem belangrijk dat de ruimtelijke kwaliteit “vertrouwd Hattems” blijft aanvoelen.
Een goede, groene en ruime woonomgeving is belangrijk voor alle Hattemers.

Helaas vallen er ook veel mensen buiten de boot. Voor hen zijn de huur- en energiekosten te hoog. Alleen meer huizen bouwen is niet voldoende om ook deze mensen aan een woning te helpen. Hiervoor is wel beleid nodig, zodat we de Hattemers de kans bieden om een passende woning te vinden. We gaan ervoor zorgen dat we niemand laten vallen.

Op het gebied van klimaat en milieu maken we nog onvoldoende gebruik van de mogelijkheden die er bestaan, zoals het gebruik van zonnepanelen op daken. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor de toekomstige generaties. Die volgende generaties zullen, als we niets veranderen, hiervoor de reke-ning betalen. Samen met onze inwoners willen wij de schouders eronder zetten om dit te voorkomen.

Samen willen we meer, betere en betaalbare woonruimte creëren. Samen willen wij meer groen, meer ruimte en meer natuur in je buurt en om je huis. Samen willen wij een stap zetten naar een duurzame toekomst voor Hattem.