Ga stemmen!

Beeld: Kuppens fotografie

De gemeenteraadsverkiezingen zijn inmiddels in volle gang.
Ben je al wezen stemmen? Fantastisch! Ben je nog niet geweest? Je hebt nog tot woensdagavond 21.00 uur.
De verschrikkelijke situatie in Oekraïne laat maar weer eens heel helder zien hoe belangrijk onze democratische waarden zijn. In Nederland ben je vrij om te stemmen en heb je het recht om mee te beslissen wie het voor het zeggen heeft de komende 4 jaar. Wij roepen op om gebruik te maken van dit recht. Met jouw stem bepaal je de koers van jouw gemeente in de komende jaren. En dat is belangrijk, zeker nu.

Misschien denk je dat het geen zin heeft om te gaan stemmen of vind je politiek niet interessant. Bedenk dan dat het nu gaat om jouw gemeente. De gemeenteraad beslist over regels en plannen in jouw gemeente. Een plan gaat pas door als meer dan de helft van de raadsleden het goedvindt.
Mensen in de gemeenteraad moeten goed weten wat de mensen in de gemeente willen. Daarom is het belangrijk dat jij stemt op iemand die over veel dingen hetzelfde denkt als jij. Door te stemmen laat je weten wat jij belangrijk vindt.

Jouw stem is dus belangrijk.

Weet je nog niet wat je gaat stemmen, doe dan de kieswijzer en kom erachter met welke partij je het meest eens bent: www.mijnstem.nl
Nu zou ik in verkiezingstijd eigenlijk moeten zeggen stem op ons of stem op mij, maar ik wil vooral zeggen: Ga stemmen!

Frances Dekker