Terugblik: politieke borrel met Jan Paternotte

Normaal op donderdag, deze keer op vrijdag hadden we twee bijzondere leden te gast bij onze politieke borrel in speciaalbiercafé De Vluchte. Jan Paternotte en Andreas Zenthofer wilden met ons in gesprek en luisteren naar onze leden in Enschede. Het was een leuke avond in een prettige setting, waar ook leden van de Jonge Democraten en van buur-afdelingen aanwezig waren.

Jan was benieuwd naar onze input op twee belangrijke thema’s: stikstof en asiel. Uiteraard hadden we hen daar veel oplossingen op mee te geven. Gelukkig was ook onze man uit de Provinciale Staten – Niels van Elk – aanwezig om inzicht te geven hoe de provinciale hazen lopen in het kader van de formatie en de rol van stikstof daarbij.

Onze eigen Linsey van der Veen vertelde aanvullend daarop hoe wij in Enschede opnieuw aan het bouwen zijn. Niet door enkel klaar te staan met oplossingen, maar door onderwerpen te verbinden met onze leden en het oor te luister te leggen bij inwoners en maatschappelijke organisaties in de stad.

Beide gasten wilden voor middernacht graag weer in Den Haag zijn, waardoor we de avond onderling met een goed gesprek en een lekker biertje konden afronden.

Beeld: Aad Francissen