Brief van D66-leden aan Sigrid Kaag

Dit weekend zagen we Sigrid Kaag bij Collegetour. We zagen de impact van bedreigingen op haar gezinsleven en de democratie. Daarom spreken wij ons vandaag uit, we zijn niet stil.

We zijn geschokt over de aanhoudende bedreigingen aan Sigrid Kaag en andere politici, wetenschappers, journalisten en advocaten. We maken ons zorgen over de kwetsbaarheid van onze democratie en rechtsstaat.  Om onze partijleider Sigrid Kaag aan te moedigen en te steunen hebben we haar daarom een brief geschreven.

Nooit eerder had D66 zoveel succes in het realiseren van onze sociaal-liberale idealen. Sigrid Kaag heeft visie, ze toont leiderschap, ze bedrijft politiek met inhoud en fatsoen. En ze is een rolmodel voor velen.

Jorien Migchielsen (fractievoorzitter D66 Eindhoven en ambassadeur van het Els Borst Netwerk) schreef deze brief. En ook nu blijkt: we zijn met velen. 1698 D66-leden en andere betrokkenen ondertekenden de brief.

Lees hier de volledige brief.