Een frisse wind door onze Eindhovense scholen?!

D66 vindt het belangrijk dat Eindhovense kinderen les krijgen in goed geventileerde en gezonde schoolgebouwen, daarom vroegen wij het stadsbestuur naar de voortgang en ambities op het gebied van de verduurzaming van Eindhovense scholen.

We zullen moeten leren leven met de aanwezigheid van Corona en we willen de scholen graag open houden. De komende jaren worden vrijwel alle middelbare scholen voorzien van een grondige renovatie en/of nieuwbouw. Voor enkele basisscholen (bijvoorbeeld in Gestel en Achtse Barrier) is dat ook het geval.

SKPO gaat binnenkort aan de slag met het vernieuwen van ventilatiesystemen en het verduurzamen van hun scholen. SALTO is niet bereid om zelf middelen te investeren en vindt het een verantwoordelijkheid van de overheid.

Het college heeft aangegeven met scholen die nog niet aan de klimaateisen voldoen op zoek te gaan naar korte termijnoplossingen, zoals het inzetten van mobiele luchtreinigingsinstallaties.
Daarom stelde wij de volgende vragen: