Eerste weken nieuwe Statenfractie D66

Onze eerste weken als nieuwe Statenfractie zitten er op. Met onder andere een Provinciale Statendag, de Eerste Kamerverkiezing, meerdere werkbezoeken en een themadag hadden wij een goed gevuld programma!

Beeld: Max Stevens – D66 Brabant

Vrijdag 26 mei was de eerste reguliere vergadering van de nieuwe Staten. De actuele motie ‘Verdediging van Carnaval’, mede door ons ingediend, werd met grote meerderheid aangenomen. Hiermee roepen wij de Minister op om te zorgen dat er geen/minder conflict is met carnaval en de planning van de Cito doorstroomtoetsen.

Dinsdag 30 mei stond in het teken van de Eerste Kamerverkiezing. Wij wensen de nieuwe 5-koppige Eerste Kamerfractie van D66 veel plezier en succes en in het bijzonder onze Brabantse Carla Moonen.

Dianne Schellekens – Statenlid

Vrijdag 2 juni was de eerste themadag met onder andere themabijeenkomsten over bestuur en financiën, natuur en milieu en energie. Statenlid Dianne Schellekens vroeg bij de themasessie over het Provinciaal Meerjarenprogramma Infrastructuur Energie en Klimaat (pMIEK) om extra aandacht voor de energieopgave: “We moeten bouwen aan een infrastructuur met stabiele energievoorziening voor een fossielvrij Brabant!”

Zou je graag een keer willen aansluiten bij een vergadering of heb je een andere vraag? Stuur dan een mail naar onze fractiemedewerkers, Max Stevens of Ralph van Ierland.