Als D66 Bloemendaal zijn wij buitengewoon verheugd te kunnen aankondigen dat we Thessa van der Windt (50), momenteel nog raadslid voor D66 in Haarlem, als kandidaat hebben voorgesteld als onze wethouder en opvolger van Henk Wijkhuisen, die onlangs afscheid heeft genomen. Thessa is advocaat en vervult talrijke toezichthoudende nevenfuncties bij veelal maatschappelijke organisaties vooral op het gebied van gezondheidszorg en gezondheidsrecht. Ze heeft biomedische wetenschappen en rechten gestudeerd aan de Universiteit Leiden. Van der Windt is al jaren actief lid van D66, in zowel Leiden als Haarlem. Voor onze partij heeft ze verschillende bestuursfuncties vervuld. Zij heeft vanaf 2019 voor D66 zitting in de gemeenteraad van Haarlem, maar zal deze post eind juni opgeven en verruilen voor het wethouderschap in Bloemendaal. Thessa is getrouwd en heeft drie kinderen.
Naar verwachting zal haar beëdiging kunnen plaatsvinden tijdens de eerstvolgende Bloemendaalse raadsvergadering van 3 juli, vanaf wanneer zij de functie van wethouder voltijds zal vervullen.

Foto: Thessa van der Windt (fotograaf Sander van der Torren)