Onze Mensen

In ons Nederland maakt het niet uit in welk huis je kinderbedje staat of in welke wijk je school. Alleen dan ben je echt vrij. Wij geloven in een samenleving waarin we gelijke gevallen gelijk behandelen. En mensen die toch op achterstand komen, helpen we. Een uitgestoken hand, zodat ieder kind het beste onderwijs krijgt. Iedere werknemer kans heeft op een goede baan en een betaalbaar huis. En ieder mens de zorg krijgt die hij of zij nodig heeft. In dat Nederland laten we iedereen vrij, maar niemand vallen.

Dit is onze vertegenwoordiging in de Provinciale Staten in Zeeland. Ton Veraart is ons enige Statenlid en tevens fractievoorzitter. Wouter Versluijs is het burgercommissielid wat het Statenlid ondersteunt en het woord voert in de commissie Ruimte.

Onze leden, volksvertegenwoordigers en bestuurders moeten zich welkom voelen. Ook en juist om in een veilige omgeving te praten over wat er (nog) niet goed gaat. Als D66-lid kun je altijd terecht bij een van onze vertrouwenspersonen. Met vragen, zorgen en klachten. Ook als je twijfelt of je ergens melding van moet doen. Je bent altijd welkom. Onze vertrouwenspersonen staan voor je klaar.

Het verenigingsbestuur in Zeeland bestaat uit de bestuurders van de regio en van de afdeling. Deze twee entiteiten zijn in Zeeland vrijwel samengevoegd. Samen vormen zij het dagelijkse bestuur van D66 in Zeeland en organiseert het regiobestuur de Provinciale Verkiezingen en de afdeling de Gemeenteraadsverkiezingen.