D66 Woensdrecht deelt 66 bomen uit

D66 Woensdrecht hecht als partij veel waarde aan natuur, duurzaamheid en klimaat. Richting de gemeenteraads-verkiezingen op 14, 15 en 16 maart voeren wij dan ook een groene campagne. Als actie delen wij de komende weken 66 bomen uit aan inwoners van Woensdrecht. Een actie die helemaal past bij dé groene partij van Woensdrecht.

Beeld: D66 Woensdrecht

Twee weken geleden presenteerde D66 Woensdrecht hun verkiezingsprogramma als het groenste verkiezingsprogramma van de gemeente Woensdrecht. In het programma wordt aandacht besteed aan belangrijke thema’s zoals starterswoningen, bereikbaarheid en gezondheid. Daarnaast nemen thema’s als klimaat en natuur een belangrijke plaats in. Zo staat er bijvoorbeeld in het programma beschreven dat D66 wil dat iedere bestuursperiode het bomenareaal met 10% uitgebreid wordt. Met deze ludieke actie doet D66 Woensdrecht alvast een aanzet.

Bomen zijn op veel manieren ontzettend belangrijk voor een gezond leefklimaat. Bomen zorgen voor zuurstof, maken de lucht schoner, houden water vast, zorgen voor voedsel voor vogels en insecten en zorgen voor verkoeling in de zomer. Daarom vindt D66 het belangrijk dat we de bomen in onze gemeente beschermen en dat er daarnaast meer bomen bijkomen. In totaal deelt D66 Woensdrecht 66 bomen uit. Dit zijn inheemse, vruchtdragende soorten die bijdragen aan de biodiversiteit. Soorten als de wilde kers en de vlierbes zijn ontzettend bij- en vogelvriendelijk en met hun bloesem in het voorjaar zijn ze ook nog eens ontzettend mooi.

Mensen die een boom willen ontvangen van D66 Woensdrecht kunnen via Facebook of Instagram meedoen aan de actie. Mocht u geen van deze kanalen gebruiken, dan mag u D66 Woensdrecht ook een berichtje sturen via de website. (Stuur een mail!) De bomen worden vervolgens verloot onder alle deelnemers en worden bij u thuis gebracht. D66 Woensdrecht hoopt met deze actie het belang van bomen te benadrukken én de gemeente een stukje groener te maken. De slogan van de partij luidt immers: ‘de toekomst van Woensdrecht is groen’.