Peter Paul Lippinkhof

Peter Paul Lippinkhof in 66 seconden

Peter Paul Lippinkhof - Beeld: Gruytphotography

Bereid Voorschoten voor op de toekomst

• 39 jaar
  • Eindhoven
  • Starrenburg II
  • Hij/hem

Voorschoten staat voor een belangrijke periode. Met D66 als deel van de coalitie hebben we de afgelopen jaren belangrijke stappen gezet. De financiën zijn op orde gebracht, we hebben een duidelijke keuze gemaakt voor de Leidse regio en een aantal woningbouwprojecten komt nu echt van de grond. Maar we zijn er nog niet. We moeten de nieuwbouw van woningen versnellen, de verduurzaming van Voorschoten moet van de grond komen en om zelfstandig te blijven moeten we een verstandige invulling geven aan onze samenwerking met de buurgemeenten. Ik lever hier graag een bijdrage aan.

Lievelingsplek in je gemeente (en waarom?)

De Knip, vanwege het mooie uitzicht over de Vliet, omdat ik hier graag mijn tochtjes op de racefiets begin, maar vooral omdat ik hier getrouwd ben met mijn vrouw Anne.

Welke kansen zie jij voor je gemeente?

Ik vind het belangrijk dat we nu werk maken van woningbouw voor jongeren en senioren, het energiezuinig maken van onze leefomgeving en voor goede locaties voor onze cultuur- en sportverenigingen.