Pasta & Politics

Afgelopen woensdag 22 mei organiseerden we voor de eerste keer een Pasta & Politics- avond. De insteek van deze avonden is een gezellig informeel samenzijn voor leden om elkaar beter te leren kennen en om een actueel onderwerp te bespreken. Het is een laagdrempelige manier om de onderlinge ledenband te versterken.

We mochten in “de kas” van Bartiméus, die overdag dienst doet als theehuis. Een prachtige locatie die er zeker ’s avonds met wat kaarslicht sprookjesachtig mooi uit ziet. We begonnen om 19.30 uur met een drankje en wat toastjes en daarna volgde de pastamaaltijd. Marlies Vaillant, één van onze leden verzorgde de meer dan heerlijke maaltijd en ik had de taak om te zorgen voor de verdere aankleding van deze avond.
Voor deze eerste keer hadden we een mooie en gemêleerd gezelschap (zoals het een echte D66 afdeling betaamt!). Tien personen; leden die al heel lang lid zijn; leden die net bij onze afdeling zijn aangesloten; een wethouder; een fractielid; bestuursleden; mannen en vrouwen; oud en jong.
Het onderwerp deze avond was het nieuwe regeerakkoord en op welke wijze wij daarnaar kijken, mee om kunnen gaan en hoe daarop te reageren. Het werd een bijzonder geanimeerd, mooi en inspirerend gesprek waarbij iedereen aan bod kwam om aan te geven hoe zij/zij daarin zit en wat de meningen zijn.
Rondom 22.00u kwam er een einde aan deze fijne beenkomst die zeker smaakt naar meer! Na de zomervakantie organiseren we weer een volgende Pasta & Politics en we hopen je dan daar te zien.

Liesbeth Oosterhagen
Campagnecoördinator