Even voorstellen: Muriel Veenstra

Op 8 maart heeft de voorzitter van onze werkgroep Onderwijs, Erik Mooij, het stokje overgedragen aan Muriel Veenstra. Zij stelt zich aan jullie voor!

Beeld: Muriel Veenstra

“De afgelopen jaren heb ik de werkgroep onderwijs van D66 Utrecht leren kennen als een fijne groep D66-ers met veel interesse in en kennis van de inrichting en kwaliteit van het onderwijs. Deze betrokkenheid komt soms door werk, maar kan ook voortkomen uit een wens tot goed onderwijs voor eigen of alle kinderen. Omdat onderwijs ons allen raakt leiden deze standpunten tot mooie discussies tijdens de bijeenkomsten of in de Whatsappgroep. Ik heb zelf een loopbaan in het MBO in veel verschillende functies en onderwijsinstellingen. In mijn huidige baan voor de organisatie die examens maakt voor de handel-, logistiek-, mode- en woonopleidingen vind ik het een uitdaging om examens te maken waarmee de MBO student aantoont een volwaardig beginnend beroepsbeoefenaar te zijn. Deze praktische beroepsbeoefenaars hebben we hard nodig in het onderwijs, de zorg en voor de energietransitie. Mijn doelstelling voor de toekomst van de werkgroep is om onze werkwijze te professionaliseren. Ik zou graag zien dat de werkgroep een duidelijke visie op de Utrechtse onderwijsagenda opstelt, waardoor we de impact van onze communicatie kunnen vergoten. Op 8 maart mocht ik de voorzitter rol overnemen van Erik Mooij. Na 5 jaar nam hij afscheid als voorzitter maar blijft wel een actief lid van de werkgroep. Hij heeft de werkgroep door de corona crisis geleid, en het onderwijsbeleid mede bepaald tijdens verschillende colleges. We danken hem voor zijn inzet maar nemen zeker geen afscheid.”