Voormalig D66-leider Alexander Pechtold naar Utrecht voor monarchiediscussie

UTRECHT – D66 Utrecht organiseert op dinsdag 25 april aanstaande een bijeenkomst met oud D66-leider Alexander Pechtold. Aanleiding hiervoor zijn recente uitspraken van de voormalig partijleider over de monarchie tijdens de boekbespreking van het boek “De Achilleshiel van de Koning”, geschreven door AD-journalist Jan Hoedeman. Pechtold positioneerde zich drie weken geleden in de krant als voorstander voor het afschaffen van de monarchie. “Waarom laten we de monarchie niet ordentelijk eindigen na Willem-Alexander?”, vroeg Pechtold zich tijdens de presentatie af.

Tijdens de bijeenkomst komende dinsdag in Utrecht zal Pechtold zijn standpunt over de monarchie verder toelichten. Hij gaat hier graag over in gesprek met D66-leden. Pechtold liet deze vrijdag in een videoboodschap aan D66’ers nog weten dat hij de discussie over “Willem de laatste”, zoals hij zijn standpunt zelf al ludiek omschrijft, graag komt voeren. “Je kunt mij misschien uit de politiek halen, maar de politicus toch niet helemaal uit mij”, zo verwoordde hij zijn blijdschap om na 5 jaar uit de politiek te zijn eindelijk weer samen met D66’ers de discussie aan te gaan.