Aanmelden
Via de mail heb je een aanmeldlink toegestuurd gekregen. Niet ontvangen? Stuur dan een bericht naar bestuur@d66utrecht. Aanmelden kan tot dinsdag 18 maart om 18:00 uur.
Beeld: D66
Op woensdag 19 maart 2025 vindt de Algemene Afdelingsvergadering (AAV) plaats. Tijdens de AAV staan we onder andere stil bij het financieel jaarverslag 2024 en de voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2026. Ook zijn er verkiezingen voor functies in het afdelingsbestuur.
De AAV zal plaatsvinden bij Milieucentrum Utrecht (Oudegracht 60) en begint om 20:00 uur.
Via de mail heb je een aanmeldlink toegestuurd gekregen. Niet ontvangen? Stuur dan een bericht naar bestuur@d66utrecht. Aanmelden kan tot dinsdag 18 maart om 18:00 uur.
1. Opening
2. Introductie Afdelingsprocedurecommissie (APC)
3. Vaststellen agenda
4. Vaststellen notulen AAV 20 november 2024
5. Bestuursmededelingen
6. Financieel jaarverslag 2024 incl. rapportage kascommissie (ter besluitvorming, opvraagbaar via [email protected])
7. Interne verkiezingen i.v.m. vacatures
a. Algemeen bestuurslid communicatie
b. Algemeen bestuurslid ledenwerving en -binding
8. Voorbereiding GR26
a. Profielen lijsttrekker, raadslid en wethouder (ter besluitvorming)
b. Wijziging Deelnamebesluit GR2026 (ter besluitvorming)
c. Bezetting Afdelingsverkiezingscommissie (AVC), Lijstadviescommissie (LAC) en Wethoudersadviescommissie (WAC) (ter informatie)
d. Update Verkiezingsprogrammacommissie (VPC) (ter informatie)
9. Behandeling eventueel ingediende moties
10. Campagneactiviteiten
11. Updates vanuit Fractie, College, Provinciale Staten, Tweede Kamer en Jonge Democraten
12. Uitslag interne verkiezingen
13. Rondvraag
14. Aankomende activiteiten
15. Sluiting
Voor deze AAV zijn er twee vacatures voor het afdelingsbestuur beschikbaar waarvoor leden zich kunnen kandideren tot uiterlijk woensdag 12 maart 23:59 uur.
1. Algemeen bestuurslid communicatie
2. Algemeen bestuurslid ledenwerving en -binding
De zittingstermijn van een bestuurslid is 3 jaar, waarna deze zich eenmaal opnieuw verkiesbaar mag stellen voor dezelfde functie. De maximale zittingstermijn van een bestuurslid is 6 jaar. De rol van bestuurslid is vooral organisatorisch en strategisch, niet politiek van aard. Een bestuursfunctie onbezoldigd. Meer informatie over invulling van de functies? Neem dan contact op met afdelingssecretaris Jos de Fuijk via [email protected].
Leden kunnen zich kandideren door uiterlijk woensdag 12 maart om 23:59 uur een mail met motivatie (maximaal 300 woorden) + foto te sturen naar [email protected] en evt. een CV of link naar een LinkedIn profiel. Deze foto en motivatie worden gepubliceerd in het kandidatenboek. Tijdens de afdelingsvergadering op woensdag 19 maart zullen de kandidaten zich kunnen presenteren. Daarna zullen de aanwezige leden door middel van een anonieme hoofdelijke stemming de kandidaat van hun keuze kunnen verkiezen.
Wil je:
– een motie indienen;
– een amendement op een vergaderstuk indienen;
– een onderwerp op de agenda van de afdelingsvergadering plaatsen?
Houd dan rekening met de volgende deadlines en regels:
Woensdag 12 maart 23:59 uur, voor het indienen van jouw lokale motie of amendement. Een motie mag niet langer zijn dan 300 woorden in totaal. Een motie moet voorzien zijn van een (digitale) handtekening en idealiter het lidmaatschapsnummer.
Maandag 17 maart 23:59 uur, voor het indienen van actuele lokaal-politieke moties. Voor het indienen van een actuele lokaal-politieke motie gelden dezelfde voorwaarden als voor een gewone motie. De actualiteit wordt mede bepaald aan de hand van de vraag of uitstel van behandeling tot een volgende AAV mogelijk of wenselijk is.
Ingediende moties/amendementen met het eventuele bestuursadvies publiceren we uiterlijk donderdag 13 maart, of zo snel mogelijk indien het een actuele lokaal-politieke motie betreft, op de website. Dit geldt ook voor de namen van de leden die zich kandidaat hebben gesteld voor één van de vacatures.
Agendapunten kunnen worden ingediend tot en met dinsdag 4 maart 23:59 uur. De definitieve agenda wordt op woensdag 5 maart gepubliceerd.
Je agendavoorstel, motie of amendement stuur je vóór de betreffende deadline per email naar [email protected]. Heb je een vraag over de procedures, dan kun je die ook via dit e-mailadres stellen.
Heb je vragen over de AAV of kunnen we je ergens bij helpen? Stuur ons gerust een email via [email protected].