Even voorstellen: Robert Landheer

Deze zomer stellen we elke week één van onze bestuursleden voor. Vandaag onze penningmeester: Robert!

Beeld: Robert Landheer

Wie ben je?

Robert Landheer, 35 jaar en woon nu tien jaar in Utrecht, inmiddels in Leidsche Rijn. Ik werk als Cyber Security Architect bij PostNL. Ik ben zo’n 15 jaar lid, en heb een uitgebreide achtergrond in de besturen van de Jonge Democraten en de internationale koepel IFLRY gehad.

Wat vind je zo leuk aan het zijn van penningmeester?

Het interessante aan penningmeester zijn, vind ik dat je met elke portefeuille en bestuurslid schakelt. Iedereen heeft plannen en geeft geld uit. Het leukst is om te kijken hoe we ambitieuze plannen toch kunnen realiseren, en ons geld zo optimaal mogelijk binnenkrijgen en uitgeven om zoveel mogelijk leden te betrekken.

Waar heb je het meeste zin in de komende tijd?

Ik heb nog een neventaak: het voorzitten van de internationale commissie van D66 Utrecht. Met 6 enthousiastelingen organiseren we eind oktober een reis naar Boedapest om de lokale zusterpartij – Momentum – daar te ontmoeten. Benieuwd hoe ze daar met lokale onderwerpen die hier ook spelen omgaan, en ook met zaken als de vluchtelingencrisis (Hongarije grenst aan Oekraïne) en vrijheid en democratische rechten. Die lijken daar niet altijd even vanzelfsprekend als hier te zijn. We gaan met lokale raadsleden, nationale politici en een europarlementariër van Momentum in gesprek. Alle leden kunnen mee (zo lang er plek is). Heb heel veel zin om met een diverse groep daarheen te gaan!

Wat vind je het belangrijkst om na de zomervakantie aan te gaan werken?

Het opstellen van de begroting 2023 komt eraan, en dan ga ik met alle bestuursleden zitten om te kijken wat de plannen zijn, en hoe dat qua financiën uitpakt. Dit voorstel ligt dan voor aan de ledenvergadering in oktober.

Wil je de leden iets meegeven?

D66 is echt een partij van en voor de leden. Bijna alles gebeurt met vrijwilligerswerk door en voor de leden, en ter besluitvorming door uiteindelijk de ledenvergadering of democratisch gekozen organen. Ik moedig dus iedereen aan om actief te worden en met inzet of goede ideeën te komen!