Thema Avond Spreidingswet op 19 juni: je bent uitgenodigd!

De spreidingswet voor vluchtelingen staat in de belangstelling: hij is hard nodig voor meer opvang maar de nieuwe coalitie wil er vanaf. Wat houdt de spreidingswet in, wat betekent dit voor jou, voor je buurt of voor je gemeente? Hoe worden besluiten genomen en zijn er al voornemens bekend?  Hoe staat D66 Rivierenland hierin? Hoe sta jíj́ hier tegenover?

Interessant en gevoelig thema

Rondom dit interessante en ook wel gevoelige thema organiseren de D66 afdelingen in Rivierenland (West Betuwe, Tiel, Culemborg, Buren, Bommelerwaard) een bijeenkomst. Dat doen we niet zomaar. Jan de Geus Wethouder voor dit onderwerp in West Betuwe en D66 Tweede Kamerlid Anne Marijke Podt geven hun visie en achtergrond op de spreidingswet.

Vertaling van de opgave voor gemeenten naar de praktijk van alledag

Het programma is als volgt:

1. Inleiding door D66 wethouder Jan de Geus van West Betuwe met een inleiding over de opgave voor de gemeenten in Rivierenland
2. Inleiding door Tweede Kamerlid Anne Marijke Podt D66 woordvoerder in de Tweede Kamer bij de behandeling van de spreidingswet met een inleiding over hoe de wet in de tweede kamer tot stand is gekomen
3. In gesprek! Hoe vertalen we dit naar de praktijk van alledag? Hoe wordt dit politiek vertaald in de gemeenteraden? Hoe kijken we aan tegen de uitvoering in de gemeenten?

Waar en wanneer?

Datum: 19 juni
Tijd: Inloop vanaf 19:00, start om 19:30
Plaats: Gemeentehuis West Betuwe, Kuipershof 2, 4191 KH Geldermalsen

Je bent van harte welkom en we kijken uit naar je komst!

Laat je het even weten als je komt? Gebruik hiervoor [email protected]

Met een vriendelijke groet,
De besturen van de D66 afdelingen in rivierenland.