Themasessie open beleidsvorming en digitale participatie in de 21ste eeuw (dinsdag 28 juni 19.30-21.00)

Op dinsdag 28 juni van 19.30 tot 21.00 organiseert de projectgroep digitale participatie van de thema-afdeling Democratie en Rechtstaat & de thema-afdeling Digitaal een Hybride Themasessie ‘Open beleidsvorming en digitale participatie in de 21ste eeuw’. Het belooft een interactieve en inspirerende sessie te worden!

Mis het niet! Meld je aan via:
[email protected].

Deelname

Digitaal via Zoom (de Zoomlink wordt apart toegestuurd) of fysiek op het Landelijk Bureau van D66(beperkt aantal, aansluitend borrel op het Plein).

Max Herold

Max Herold is werkzaam als organisatie-, leer- en ontwikkeladviseur bij de Rijksoverheid en gepromoveerd op de relatie tussen ongeschreven regels en open (multi-stakeholder) beleidsontwikkeling. Hij is expert in het ontwerpen en begeleiden van open beleidsprocessen en verzorgt over dat thema diverse masterclasses voor Ministeries. Voorts is hij eigenaar van een van managementissues.com.

Tom Radstaak

Tom Radstaak werkt voor de directie Participatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Hier is hij senior adviseur participatie & governance en manager van het kennisknooppunt Participatie. Ook doet hij onderzoek naar participatie en maatschappelijke betrokkenheid.

Martijn de Vries

Martijn de Vries is promovendus aan de TU Delft en onderzoeker bij Populytics. Hij heeft een achtergrond als milieu econoom en doet onderzoek naar het meten van brede welvaartseffecten van overheidsbeleid. Bij Populytics coördineert hij Participatieve Waarde Evaluaties rond klimaatbeleid in Flevoland en Gelderland.

In ons verkiezingsprogramma staat het veranderen van de politiek-bestuurlijke cultuur en het vergroten van zeggenschap van burgers centraal. Zo groeien we samen naar een vitale democratie, een weerbare rechtstaat en een sterke overheid. De huidige online revolutie biedt in dat kader geweldige kansen voor onze democratie. In deze themasessie gaan we kijken hoe we die kansen kunnen benutten met drie inspirerende sprekers.

Hoe kan de Rijksoverheid betekenisvolle participatie organiseren voor inwoners en dat vertalen naar beter en inclusiever beleid?
Na de presentaties van de sprekers zal er ruimte zijn voor vragen en interactie. De input van sprekers en deelnemers zal worden opgenomen in een reflectieverslag dat met leden en politici van D66 zal worden gedeeld.

Meld je aan via: [email protected].

Wij kijken uit naar jouw komst!

Hartelijke groet,

Projectgroep Landelijke Digitale Participatie