Nieuwe energie en politieke ervaring

D66 Soest-Soesterberg heeft de definitieve kandidatenlijst voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Met dit team zetten de sociaal-liberalen in op een goede uitslag bij de verkiezingen op 16 maart. “Het is een mooi divers team, kandidaten met ervaring, ambitie en nieuwe energie. Ik ben supertrots op deze lijst, we hebben hiermee weer veel talent in huis voor een succesvolle fractie. Na de verkiezingen gaan we nog meer stappen vooruit zetten op weg naar een duurzamer en mooier Soest”, aldus lijsttrekker Tineke Flinterman.

top 4

In juni werd bekend dat Tineke Flinterman de lijsttrekker is voor de verkiezingen van 2022. Zij is op dit moment ook fractievoorzitter, als opvolger van Rolf-Jan Sielcken. Op nummer twee staat de hoogste nieuwkomer, Lenneke Welschen. Welschen heeft veel ervaring in het onderwijs en is een gedreven politicus. Plek drie is voor Dennis ter Beek-Suijkerbuijk, sinds 2018 fractie-assistent voor de partij. Op nummer vier staat Rolf-Jan Sielcken. Hij is sinds 2014 raadslid en was tot september 2021 fractievoorzitter voor D66. Sielcken is daarmee de meest ervaren politicus op de kandidatenlijst.

Talentvolle nieuwkomers

Op de overige plekken staan nieuwkomers die D66 met hun ervaring en nieuwe energie het team versterken. Op nummer vijf staat Willem Blanken, nummer zes is Edwin Castricum en op nummer zeven staat Monique Keesom-Steenaart. Opvallend is plek acht. Shane Pattipeilohy was vorig jaar bij de Tweede Kamerverkiezingen nog kandidaat voor de partij JONG. Pattipeilohy is op dit moment ook fractieassistent voor D66 in Soest.

Huidige fractie

Bij de vorige verkiezingen in 20218 was Marcel Adriani lijsttrekker. Hij bezet samen met Rolf-Jan Sielcken en Tineke Flinterman een van de drie behaalde zetels. Adriani stelt zich niet meer kandidaat voor de verkiezingen van 2022. D66 maakt deel uit van de huidige coalitie samen met GGS, VVD en CU/SGP. D66 wethouder Nermina Kundić is wethouder voor onder meer de Energietransitie, Verkeer en Wonen,