Aanmelden bij Route66
2025-2026

Aanmeldingen voor 2025-2026 zijn mogelijk vanaf najaar 2024.

Route 2025-2026

Lijkt het jou leuk om samen met andere Routers een inhoudelijke dag over een maatschappelijk thema te organiseren? Wil jij D66 en de politiek beter leren kennen? Andere D66’ers ontmoeten? Terwijl je jezelf verder ontwikkelt en werkt aan (politieke) vaardigheden? Wil je de komende twee jaar onderdeel zijn van een hechte en diverse groep? Meld je dan aan voor Route66! Hieronder vind je alles wat je moet weten om je aan te melden.

Het programma

Iedere eerste zaterdag van de maand organiseren we een thema-zaterdag. Dit is een hele dag waar je aanwezig moet zijn. De zaterdagen organiseren we zelf. Daarom is het belangrijk dat je ook tijd vrijmaakt en actief bent tussen de zaterdagen.

Naast de zaterdagen neemt elke Route66’er ook deel aan één of twee commissies. Denk aan de promotiecommissie, evaluatiecommissie, introweekendcommissie en de selectiecommissie. Jouw inzet zal niet iedere maand hetzelfde zijn, maar kan in sommige periodes wel zo’n twintig uur per maand vragen.

Gedurende het jaar vinden er buiten de themazaterdagen nog een aantal andere activiteiten plaats. Sommige zijn verplicht, zoals het introductieweekend, maar de meeste zijn optioneel. Allemaal zijn ze natuurlijk fantastisch om bij te zijn! Denk aan een buitenlandreis, vaardighedenweekend en Routetalks (waar we een politicus het hemd van het lijf mogen vragen!)

Voor wie is Route66?

Als je enthousiast bent, meld je dan aan! Let wel op dat je aan de volgen de voorwaarden voldoet:

• Je bent op 1 januari 2025 tenminste 25 en niet ouder dan 33 jaar.
  • Je bent op 1 januari 2025 tenminste 3 maanden lid van D66 (dus je bent voor 1 oktober 2024 lid van D66 geworden).
  • Je volgt gedurende de twee jaar die het programma duurt geen voltijdopleiding.
  • Je bent aanwezig op alle eerste zaterdagen van de maand in zowel 2025 als 2026 (met uitzondering van januari en augustus), de drie Route weekenden en de landelijke D66-congressen.

Kosten

De jaarlijkse financiële bijdrage voor de Routezaterdagen bedraagt ongeveer 150,- euro. Dit geld wordt o.a. besteed aan de huur van de locaties. Let wel: dit bedrag is exclusief de kosten voor introductieweekend, vaardighedenweekend, buitenlandreis en aanvullende activiteiten.

Mocht je om financiële redenen twijfelen om mee te doen aan Route66 ofwel gedurende Route66 financiële steun nodig hebben om deel te nemen aan het programma, neem dan contact op met het bestuur. Route66 staat open voor ieder persoon die aan onze vereisten voldoet, ongeacht de financiële situatie.

Aanmelding

De aanmelddata worden binnenkort bekend gemaakt.

Uiteindelijk worden er twintig Routers geselecteerd voor de Route66 Lichting ’25. Geïnteresseerden die worden afgewezen, worden uitgenodigd om in gesprek te blijven en zullen meer informatie krijgen over hoe je verder actief kan worden en/of blijven voor de partij.

Informatieavonden

We organiseren een paar informatieavonden. Op deze avonden vertellen wij je graag meer over Route66 en is er ruimte voor jou om je vragen te stellen. Houd deze pagina in de gaten voor de data!

Wil je hierbij zijn? Meld je dan aan via de link die hier verschijnt.

Wil je graag een keer een kopje koffie drinken of bellen met een deelnemer van Route66? Dan kunnen we dat ook regelen. Je kunt ons een e-mail sturen en dan brengen we je in contact.

Ons emailadres is [email protected]. Heb je een andere vraag over het aanmelden voor Route66? Stuur dan ook een e-mail.