Fractievergadering bijwonen

Uiteindelijk draait het bij een politieke partij om de politieke zaken. Het hart van de lokale politieke discussies en besluitvorming vind je terug in de gemeenteraad.

Ieder van de gemeenteraadsfracties van D66 in het Rijk van Nijmegen houdt regelmatig fractievergadering om de koers af te stemmen en actuele politieke dossiers door te nemen. Als lid van D66 kan je deze fractievergaderingen bijwonen! Lijkt het je leuk om zo’n fractievergadering bij te wonen? Stuur dan, afhankelijk van de gemeente een bericht naar het genoemde emailadres met de vraag of je de volgende fractievergadering bij mag wonen. Je ontvangt dan meer informatie over datum, tijdstip en locatie.

Met enige regelmaat zoeken de fracties ook fractievolgers of steunraadsleden die dicht op de fractie opereren en vaak bij commissievergaderingen het woord mogen nemen. Lijkt dit jou leuk? Vraag dan bij jouw fractie naar keuze naar de mogelijkheden en beschikbaarheid.