Campagne

Ook buiten de verkiezingen om voeren we campagne. Democratie zit bij D66’ers in de genen. Voor ons bestaat dit uit meer dan alleen de gang naar de stembus. We willen de discussie aangaan, communiceren met mensen in onze omgeving, onze standpunten uitdragen en ideeën uitwisselen.

Campagnevoeren is hierbij een essentieel instrument. In tijden van verkiezingen, maar ook daarbuiten, gaan we de straat op om met mensen in gesprek te treden, flyers te verspreiden en onze standpunten uit te dragen. Vrijwilligers zijn hierbij van cruciaal belang! Zonder inzet van vrijwilligers, geen campagne. Heb je een paar uurtjes over? Help ons dan bij het flyeren, folderen en canvassen!
Hieronder vind je een overzicht van de activiteiten die wij ondernemen. Heb je een idee of tip voor de campagne die hier niet tussen staat? Vertel het aan ons bestuurslid Campagne & Communicatie!

Flyeren

In zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk mensen in de stad bereiken, dat is het doel. Op strategische plekken in de stad zullen we ons verzamelen en samen met lokale en landelijke politici flyers verspreiden tijdens koopavonden, op stations en tijdens evenementen. Met ons enthousiasme stralen we de energie en dynamiek van D66 uit en onze betrokkenheid bij het bestuur van ons land en provincie. Flyeren is natuurlijk hard werken, maar het is vooral ook heel erg leuk om te doen en het werken in een enthousiast team zorgt ook voor de nodige gezelligheid!

Jouw tijd: een kleine 2 uur per ochtend, middag of koopavond

Canvassen

De basis van de democratie is het gesprek. Als we gaan canvassen gaan we van deur tot deur om mensen te herinneren aan het belang van de verkiezingen en natuurlijk om hen te overtuigen, waarom ze hun stem nu juist op D66 moeten uitbrengen. Van te voren zullen we je natuurlijk trainen om snel de belangrijkste campagne punten te kunnen uitdragen. Een leuke uitdaging, waarbij goede sociale vaardigheden nodig zijn!

Jouw tijd: zo’n drie a vier uur per sessie

Folderen

Stop jij de brievenbussen van jouw straat vol met foldertjes van D66? Ook dit helpt ons het D66 geluid te laten horen! We werken met meerdere teams die ervoor zorgen dat iedereen in de stad snel en efficiënt wordt voorzien van folders. Even flink doorpakken en dan met het team gezellig wat drinken: leuk en belangrijk!

Jouw tijd: 2 uurtjes op een avond of in het weekend

Spreken deze activiteiten je aan en wil je graag helpen bij campagne-activitieten? Stuur dan een bericht naar  [email protected]!