Hans Boerkamp (D66) stopt als wethouder van Rhenen

Hans Boerkamp stopt na zes jaar als wethouder van de gemeente Rhenen. Hij is zelf tot de conclusie gekomen dat hij onvoldoende energie heeft om de functie voort te zetten. Boerkamp heeft met zijn team heel veel neergezet om met blijheid op terug te kijken. Schoolzones die voor veiligheid zorgen rondom basisscholen, veilige fietsverbindingen tussen Rhenen en Veenendaal, sterke samenwerkingen tussen scholen, kinderdagverblijven en een taalklas voor nieuwkomers zijn wat belangrijke resultaten uit zijn bestuursperiode.

Gezondheidsproblemen, het plotseling wegvallen van zijn vader en de huidige politieke realiteit hebben Boerkamp doen realiseren dat hij nu niet de energie kan vinden om zijn rol uit te voeren zoals hij vindt dat het nodig is. Hans Boerkamp: ‘’Dit schatje van een stadje en het prachtige landschap van de heuvelrug en het binnenveld heb ik de afgelopen jaren echt in mijn hart gesloten. Nu is het tijd om wat rust te nemen’’.

Voor de opvolging van wethouder Boerkamp start het bestuur van D66 Rhenen de procedure die hiervoor nodig is. Voorzitter Elisabeth van Oostrum typeert Boerkamp als ‘’de fietsende wethouder die altijd bescheiden bleef en goed kon luisteren’’. De fractie van D66 Rhenen reageert als volgt: ‘’wij vinden het ontzettend jammer dat Hans deze bestuurstermijn niet afmaakt. We hebben veel respect voor dit moedige besluit en hopen dat Hans snel weer de energieke Hans wordt die wij zo goed kennen. De afgelopen 6 jaar heeft Hans zich keer op keer ingezet voor Rhenen. Het enthousiasme waarmee hij praat over het erfgoed van Rhenen, zijn inzet voor het onderwijs, overal aanwezig op de fiets – we gaan hem ontzettend missen en wensen hem veel sterkte met het herstel’’.

Voor vragen rondom dit bericht kunt u bellen met Hans Hilberts – 06-38313129