D66 Raalte presenteert verkiezingsprogramma en lijst, wil bij verkiezingen grootste partij worden

D66 Raalte publiceert in aanloop naar de komende gemeenteraadsverkiezingen een ambitieus verkiezingsprogramma: Gelukkig en gezond in een betaalbaar huis. In het programma wordt vol ingezet op de zes thema’s wonen, economie, gezondheid, duurzaamheid, integratie en democratie. De keuze om het programma overzichtelijk en leesbaar te houden, heeft er in geresulteerd dat alle thema’s zijn uitgewerkt in drie concrete, haalbare standpunten. Daarbij weet D66 Raalte als landelijke partij een duidelijke, Sallandse identiteit te behouden.

Projectgroep duurzame energie Beeld: D66 Raalte

Het belangrijkste speerpunt van D66 Raalte betreft de woningnood binnen de gemeente: er is een groot tekort een zowel huur- als koophuizen, met name in het segment tot 200.000 euro. Als gevolg van dit tekort blijven jongeren noodgedwongen bij hun ouders wonen, en zitten ouderen die in Raalte kleiner willen gaan wonen vast in een te groot huis. Op deze manier staat Raalte toe dat talent vertrekt uit de gemeente, en de vergrijzing in versneld tempo toeneemt. Om deze negatieve ontwikkelingen een halt toe te roepen, moet volgens D66 Raalte de komende vier jaar dan ook in heel de gemeente alles uit de kast gehaald worden.
De kandidatenlijst van D66 Raalte kent in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen een aantal noemenswaardige wijzigingen. Deze wijzigingen zijn volgens Peter Moorman, de huidige fractievoorzitter, het logische gevolg van de toegenomen ambities van D66 Raalte: ‘De groei van onze organisatie ging de afgelopen jaren gepaard met een steeds groter enthousiasme, zowel binnen de partij als daarbuiten. Dit heeft ertoe geleid dat we de lijst van een belangrijke kwaliteitsinjectie hebben kunnen voorzien, waarbij verjonging en behoud van ervaring hand in hand zijn gegaan.’

De vernieuwde lijst wordt aangevoerd door Niels Folgers uit Heino. Na afronding van de studies politicologie en bestuurskunde (Radboud Universiteit) werkte hij als raadsadviseur voor de gemeente Utrecht; inmiddels geeft Folgers les op het Landstede in Raalte. In maart hoopt hij samen met Peter Moorman een flink aantal partijgenoten mee te nemen de gemeenteraad in. Folgers: ‘We beschikken over zowel intellectueel vermogen als praktisch inzicht en gezond boerenverstand. Een uitstekende mix.’

Kandidatenlijst D66 Raalte

Op de definitieve kandidatenlijst ziet u wie namens D66 Raalte kandidaat zijn bij de gemeenteraadsverkiezingen in Raalte:

• Niels Folgers
  • Jordy Hunneman
  • Peter Moorman
  • Hans van Holten
  • Karen Holtmaat
  • Ebel Berghuis
  • Mathijs Perton
  • Paul Folgers