D66 Raalte blij met lijstduwer Harrie Kiekebosch

De kandidatenlijst van D66 Raalte kent in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen een aantal noemenswaardige wijzigingen. De lijst wordt aangevoerd door Niels Folgers uit Heino, een nieuw gezicht. Na afronding van de studies politicologie en bestuurskunde (Radboud Universiteit) werkte hij als raadsadviseur voor de gemeente Utrecht; inmiddels geeft Folgers les op het Landstede in Raalte. In maart hoopt hij samen met Peter Moorman een flink aantal partijgenoten mee te nemen de gemeenteraad in. Folgers: ‘We beschikken over zowel intellectueel vermogen als praktisch inzicht en gezond boerenverstand. Een uitstekende mix.’

Niels Folgers en Harrie Kiekebosch - Lijsttrekker Niels Folgers samen met lijstduwer Harrie Kiekebosch voorafgaand aan de campagne voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022. Beeld: Niels Folgers

Op de kandidatenlijst van D66 Raalte is de naam die het meest in het oog springt misschien wel die van lijstduwer Harrie Kiekebosch. Vier jaar geleden deed Kiekebosch nog mee met een eigen partij, Raalte Natuurlijk, die zich afzette tegen de heersende politieke cultuur. Dat D66 Raalte en Kiekebosch elkaar nu toch gevonden hebben, zegt veel over de ontwikkeling van D66 Raalte. Kiekebosch: ‘Veel partijen in Raalte laten keer op keer zien niet in staat te zijn om over lokale thema’s een eerlijk gesprek aan te gaan. Raadslid ben je niet voor het CDA, Gemeentebelangen of VVD, maar voor de inwoners van onze gemeente. D66 is in Raalte de enige partij die dat voldoende beseft.’

D66 Raalte geeft bij monde van lijsttrekker Folgers aan erg blij te zijn met Kiekebosch: ‘In het lokale publieke debat is Harrie al jarenlang een speler van formaat. Ik waardeer zijn betrokkenheid bij de publieke zaak, zijn kennis op het gebied van duurzaamheid en democratie, en de energie waarmee hij uiteenlopende kwesties te lijf gaat. Maar het mooist vind ik dat Harrie op een hele natuurlijke wijze bij ons terecht is gekomen. Veel partijen zijn actief op zoek naar een blikvanger of lijstduwer, maar dat is niet hoe Harrie op de lijst van D66 Raalte is beland: we zijn eerst uit interesse met elkaar in gesprek geraakt, en pas later heb ik gevraagd of hij onze lijst wilde duwen.’

Folgers heeft hoge verwachtingen van zowel de samenwerking met Kiekebosch als de aankomende gemeenteraadsverkiezingen: ‘Van Harrie verwacht ik dat hij de boel scherp houdt en aanjaagt, zowel intern als publiek. Dat is hem goed toevertrouwd. Dat D66 Raalte zo’n onafhankelijk denker als Harrie aan zich heeft weten te binden, versterkt het gevoel dat de aankomende verkiezingen een uitstekend resultaat geboekt kan worden: D66 Raalte heeft de ambitie om de grootste partij te worden. We merken aan alles dat Raalte toe is aan een frisse maar tegelijkertijd betrouwbare wind in de gemeenteraad, en het enthousiasme rond de campagne is groot; er hebben zich nu al meer vrijwilligers dan ooit aangemeld, en ontzettend veel mensen hebben laten weten de aankomende verkiezingen voor het eerst op D66 Raalte te zullen stemmen.’

Ook zin om in aanloop naar de verkiezingen een bijdrage te leveren, of wil je de lijsttrekker spreken? App of bel Niels Folgers op 06 51 93 47 03