ARV en regiocongres mei 2024

Op 25 mei 2024 kwamen vele D66-ers uit Noord-Holland naar de regionale ledenvergadering (ARV) en regiocongres Kansen voor de groene economie in de Broedmachine in Beverwijk.
Het was een bruisende dag met veel interessante ontmoetingen en een positieve update over de energietransitie.

ARV benoemt nieuwe bestuursleden

Regiovoorzitter Suzanne Klaassen opent de ledenvergadering en de leden nemen afscheid van 3 bestuursleden en (her-)benoemen 4 nieuwe bestuursleden.
Vervolgens een update vanuit de Statenfractie door fractievoorzitter Sijmen Mülder (altijd amusant) over het werken vanuit de oppositie in Provinciale Staten van Noord-Holland (niet echt makkelijk).

Groene economie in de praktijk

Na de heerlijke vegetarische lunch van Toos begon het regiocongres Kansen voor de groene economie met workshops met ondernemers die enthousiast werken aan de groene economie. Geweldig enthousiaste verhalen van ondernemers uit de IJmond in de Broedmachine, die veelal ook financieel ondersteund worden door het Just Transition Fund van de Europese Unie.

Het gaat goed met de energietransitie!

Het regiocongres Kansen voor de groene economie ging verder met een keynote van Olof van de Gaag (directeur Nederlandse vereniging voor duurzame energie) die de voortgang van de energietransitie positief schetste en ook opdrachten mee gaf aan de politiek hoe dit zo te houden.
Afke Groen van de Hans van Mierlostichting pleitte vervolgens voor een rechtvaardige en democratische energietransitie voor alle Nederlanders. Ook een belangrijke opdracht voor sociaal-liberalen.

PS2024

Brigitte van den Berg en Friso Le Poole sloten het middagprogramma af met een oproep om zo veel mogelijk (potentiële) D66-stemmers naar de stembus te laten komen op 6 juni. Kom in actie voor een sterk Europa, dat is echt goed voor Nederland!
En natuurlijk ging Brigitte met iedereen op de foto!