Gerben Wijnja genomineerd als Beste Raadslid van Nederland

Verrast, vereerd en een beetje verlegen werd hij er van toen Gerben Wijnja hoorde dat hij  kans maakt om verkozen te worden als ‘Beste raadslid van Nederland’. Hij is het enige raadslid uit Kampen dat genomineerd is. Stemmen op Gerben kan op de website www.besteraadslid.nl.

Zonder dat hij het wist werd de lijsttrekker en huidige raadslid voor D66 Kampen genomineerd voor de verkiezing tot ‘Beste raadslid van Nederland’.  De motivatie bij de nominatie beschrijft dat Wijnja in de afgelopen raadsperiode bijzondere successen behaald heeft in de Kamper gemeenteraad. Zo werden de supermarkten op zondag geopend en werd het voorstel aangenomen waarin hij pleit voor een meerjaren visie op de viering van oud & nieuw in Kampen, inclusief het behoud van carbidschieten.

Gerben wordt geroemd om de verbindende rol die hij inneemt in de Kamper gemeenteraad. Hij weet thema’s bespreekbaar te maken met respect voor ieders geloofsovertuiging of wereldbeeld. In de jaarlijkse terugblik van de Brugnieuws wordt zijn naam dan ook al een aantal jaar op rij genoemd door andere fracties wanneer zij een raadslid moeten noemen dat het meest positief opviel in het afgelopen jaar. Wijnja wordt gezien als een bevlogen en betrokken raadslid; altijd spelend op de bal met het doel voor ogen.

Wijnja zelf blijft er nuchter onder: “Ik ben vereerd met de nominatie en een beetje verlegen. En laten we wel wezen, de echte verkiezingen zijn toch die voor de gemeenteraad straks in maart.”

Tot en met 1 maart kan er gestemd worden op www.besteraadslid.nl. Als Gerben verkozen wordt in de top 50 wordt hij beoordeeld door een vakjury.  Het algemeen publiek en de jury kiezen uiteindelijk de finalisten. Op 14 maart wordt de winnaar van de verkiezingen bekend gemaakt.