D66: zorg voor groen doelgroepenvervoer

Woensdagavond 6 mei heeft de gemeenteraad van Hilversum een besluit genomen over het inbesteden van doelgroepenvervoer door de regio Gooi- en Vechtstreek. D66 vindt inbesteden een goede zaak voor al die Hilversummers die van het doelgroepenvervoer gebruik maken en is daarom positief over het voorstel. D66 wil wel dat het
doelgroepenvervoer zo snel mogelijk met elektrische wagens plaatsvindt in plaats van met dieselauto’s.

Raadslid Marianne van Vliet van D66 heeft daarom het initiatief genomen voor het amendement “Groener Doelgroepenvervoer” dat oproept tot het versnellen van het elektrificeren van het wagenpark. D66 Hilversum staat hier niet alleen in; een aantal partijen zoals Hart voor Hilversum, GroenLinks, Hilversums Belang, ChristenUnie en Leefbaar Hilversum hebben al laten weten dit amendement te steunen en dienen mee in.

Marianne van Vliet is duidelijk over de aanleiding van dit amendement: “Als het mogelijk is om vanaf juli 2021 alleen met elektrische bussen in het openbaar vervoer te rijden dan moet dat ook voor het doelgroepenvervoer mogelijk zijn. Het college moet zich hier hard voor maken in de regio. De regio Gooi- en Vechtstreek moet het goede (groene) voorbeeld blijven geven door ervoor te zorgen dat het doelgroepenvervoer sneller uitstoot-vrij is dan in 2030.”
Dit amendement is 6 mei unaniem door de gehele gemeenteraad aangenomen.