Vervolg kleding inzameling Oekraïne

Korte update van wat er met de ingezamelde kleding voor de vluchtelingen uit Oekraïne is gebeurt.

Waar staan we nu

Alle ingezamelde kleding, dat was al weer 12 maart van dit jaar, is naar een centrale opslag in Hendrik-Ido-Ambacht gebracht. Hier lag alles in dozen en zakken droog opgeslagen voor het vervolg. Op het moment dat het logeerschip voor de kade van Ambacht lag afgemeerd is er nagedacht over hoe we de kleding aan de vluchtelingen aan konden bieden. We kregen de mogelijkheid om een van de op de wal staande ‘containers’ in te richten met rekken en tafels om zo de kleding te presenteren aan de vluchtelingen. Deze ruimte is nu enkele ochtenden in de week open voor de vluchtelingen. Ook is gebleken dat het niet alleen een plek is geworden voor uitzoeken van kleding, maar ook voor ontmoeting om je verhaal te kunnen doen. Tevens wordt de gelegenheid gebruikt om hulpvragen te stellen waar zo goed als mogelijk een antwoord op komt. De ingezamelde kleding komt op deze manier op een prima manier terecht bij de doelgroep waar het voor bestemd was!

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.