Frances neemt afscheid van de Raad

In de Raadsvergadering van 16 mei 2024 werd afscheid genomen van ons Raadslid Frances Dekker. Frances heeft in de voorbije jaren keihard gewerkt voor de partij, als raads- en commissielid natuurlijk, maar ook als beheerder van de website, van ons email-systeem en social media. Voorts was Frances tijdens de afgelopen verkiezingen de drijvende kracht en organisator, hetgeen ons maar mooi twee raadszetels heeft opgeleverd!

De burgermeester, Michiel van Veen, hield een mooi en warm betoog waarin hij terugkeek op haar afgelopen twee jaar in de raad. Behalve haar snelheid van denken, humor, heldere wijze van formuleren en scherpe blik benoemde hij ook de rol die ze heeft gespeeld in de verdere “evolutie” van het stilte-moment aan het begin van elke vergadering. In het verleden was het traditie dat iedereen dan ging staan om zo respect voor elkaar te tonen. Maar Frances heeft ervoor gezorgd dat iedereen nu zijn of haar respect zelf mag invullen, of dat nu staand of zittend in stilte is. In het begin was er veel weerstand van de traditionele partijen. Maar Michiel liet fijntjes weten dat het bij “respect tonen” niet gaat om een louter symbool (gaan staan), maar juist om het respecteren van elkaars verschillen in beleving, emotie en intentie, zolang ze maar eerlijk en oprecht zijn.

Als blijk van dankbaarheid werd aan Frances de traditionele Gemert-Bakelse grenspaal overhandigd. En zowel van gemeentezijde als van onze partij twee stevige bossen bloemen. Waarvan ze later verklapte: “Ik moet morgen twee grote vazen gaan kopen want die heb ik niet. Daarom heb ik ze maar even in het aanrecht gezet!”

Frances, enorm bedankt voor al je zorg, toewijding, inzet en energie!