Werkbezoek Anne-Marijke Podt in Etten-Leur

Afgelopen maandag, 14 februari, heeft ons tweede kamerlid Anne-Marijke Podt samen met onze lijsttrekker Carola Groenen een werkbezoek afgelegd aan De Ruwenberg. De enthousiaste verslaglegging hiervan op LinkedIn willen wij u niet onthouden.

Beeld: D66 Etten-Leur

Anne-Marijke Podt, tweede kamerlid D66

“Gisteren bracht ik samen met de lijsttrekker van D66 Etten-Leur Carola Groenen een werkbezoek aan De Ruwenberg waar aardbeien, bramen en frambozen worden geteeld. Waar eigenaar
Robert van Meer ons rondleidde en meer vertelde over de inzet van arbeidsmigranten in zijn bedrijf. Over het belang van goede huisvesting, zijn inzet om zelf mensen aan te nemen en mensen vast te houden met een goed loon, goede arbeidsomstandigheden en het spreken van Roemeens en Pools voor goed contact met de medewerkers. Maar we spraken ook over de toekomst: over arbeidstekorten, over robotisering van sommig werk en hun wens om ook te werken met arbeidsmigranten van buiten de EU – en hoe dat zou moeten.”

Robert van Meer, eigenaar de Ruwen BV

Gisteren bezoek gehad van Anne-Marijke Podt (Tweede kamer D66) en Carola Groenen (D66 Etten-Leur). We hebben het gehad over de arbeidsmarktkrapte, en wat we allemaal al hebben gedaan om dit zo veel mogelijk op te vangen. De beroepsbevolking in Europa krimpt, dat betekend dat we moeten zoeken naar permanente oplossingen. Voor de korte termijn zien we een oplossing in het werken met arbeidsmigranten van buiten de EU. Voor de lange termijn kijken we vooral naar robotisering. We zijn blij dat D66 hierin ons ondersteunt, om politiek een oplossing te vinden.