Thijs Linssen

Thijs Linssen bij Gemeenschapshuis De Koppel in Dieteren. - Beeld: Inge Jochems

Thijs Linssen is 24 jaar oud en woonachtig in de kern Dieteren. In het dagelijks leven werkt hij als ergotherapeut en volgt hij de master Healthcare Policy, Innovation & Management (HPIM) aan de universiteit in Maastricht. Daarnaast werkt hij in de bibliotheek én is hij vrijwilliger in het Taalcafé van Stichting Taalontmoetingen. Verder speelt hij saxofoon bij twee fanfares en is hij bestuurslid van de fanfare in Dieteren.

• 27 jaar
  • Dieteren/Susteren

Als twintiger voelt hij een zekere verantwoordelijkheid voor zijn eigen generatie die nog onvoldoende is vertegenwoordigd in onze gemeente. Jongeren verdienen het om gehoord te worden en om mee te denken over de aanpak van de uitdagingen van vandaag en morgen.

Het aanpakken van de klimaatcrisis, het oplossen van de woningnood en het tegengaan van kansenongelijkheid, zijn belangrijke thema’s voor Thijs.

Thijs maakt zich sterk voor álle jongeren in onze gemeente. ”Er moeten betere en meer geschikte voorzieningen voor jongeren komen, zodat Echt-Susteren een aantrekkelijke en bruisende gemeente blijft om in te wonen, te werken en te recreëren.”