Leny Tanis-Van Ours

Leny Tanis-Van Ours - Beeld: D66 Echt-Susteren

Samen met haar man woont Leny in de kern Susteren. Momenteel verricht ze flexwerk in de thuiszorg, wat ze ervaart als dankbaar werk. Leny is voormalig ondernemer van een staalconstructiebedrijf in de utiliteitsbouw én heeft in het verleden een damesmodezaak gehad. Genoeg ervaring met het ondernemerschap dus! Ook binnen D66 heeft Leny al haar sporen verdiend. Zo is zij bestuurslid, penningmeester en campagneleider geweest binnen de regionale afdeling Westelijke Mijnstreek.

• 65 jaar
  • Susteren

Leny komt op voor de ondernemers in Echt-Susteren, deze zijn de motor van onze lokale economie. Ondernemerschap moet gestimuleerd worden: meer ruimte, door minder regels. Er is één gemeentelijk aanspreekpunt nodig en startende ondernemers moeten zo goed mogelijk worden gefaciliteerd door bijvoorbeeld subsidies, leningen of lastenvermindering. Laat ondernemers ondernemen.

Dat de gemeente Echt-Susteren zich inzet voor een open samenleving waar iedereen zich thuis voelt, bovenal veilig en dat de arbeidsmarkt zich uitbreidt en innoveert voor meer werk in de toekomst.

Meer financiële ruimte als dat een tijdje nodig is, voor particulieren en ondernemers die het in deze coronatijd al moeilijk genoeg hebben.

Het zou mooi zijn als jongeren zich hier permanent willen vestigen om de vergrijzing tegen te gaan. Daarom is het zo belangrijk dat er goed onderwijs en ontspanning in de buurt is. In de toekomst zullen er meer betaalbare koop-en huurwoningen gebouwd moeten worden om Echt-Susteren leefbaar te houden.

Het tegengaan van de leegstand en het aantrekkelijk maken van het winkelcentrum in Echt. Nieuwe straatverlichting, luifels aan de voorgevels en meer groenvoorziening en tuinbankjes voor onze ouderen, om de concurrentie van andere winkelcentra in de omgeving tegen te gaan.

D66 is voor mij een eerlijke en een zeer sociale politieke partij. Als er regeringsbesluiten of wetswijzigingen genomen moeten worden, heb ik daar vertrouwen in dat het goed komt.

Het IJzerenbos in Susteren.

Ik kook graag, lezen en reizen.

Mijn opa Bas de Blok die zijn leven heeft gegeven bij de KNRM om drenkelingen te redden op zee.