Uitslag van de verkiezingen

D66 behoudt haar 4 zetels in de raad. Ook de huidige coalitie behoudt haar meerderheid in de raad.

Uitslag van de verkiezingen Beeld: Gemeente Diemen

Uitslag

Na een spannende uitslagenavond in het gemeentehuis is de uitkomst van de verkiezingen bekend. D66 behoudt haar vier zetels. 16,4% van Diemen heeft op ons gestemd. GroenLinks is de grootste partij gebleven. D66 deelt de tweede plek met Ons Diemen. De huidige coalitie van D66, GL en PvdA behoudt haar meerderheid.

Fractie

De gehele nieuwe fractie is met voorkeurstemmen gekozen. Alle fractieleden zijn daarom niet alleen vanwege de volgorde van de lijst gekozen, maar ook op eigen kracht. Dat geeft wel aan dat D66 een partij is die midden in Diemen staat. De fractie bestaat nu uit de volgende mensen:

• Jeroen Klaasse
  • Rick Poelwijk
  • Sarie Muijs
  • Onitcha Ramautarsing

De gesprekken voor de nieuwe coalitie beginnen natuurlijk weer meteen. D66 gaat ook deze keer het gesprek aan met het doel om er samen uit te komen. Mocht D66 weer plaatsnemen in het college, dan wordt Jeroen Klaasse nogmaals wethouder. In dat geval zal Herman Berkhout plaatsnemen in de fractie.

Felicitaties

D66 feliciteert GroenLinks en Ons Diemen met hun mooie resultaat.

En natuurlijk feliciteren we ook onze leden en vrijwilligers met deze mooie uitslag. Er is ontzettend hard gewerkt in de campagne. We hebben ons de afgelopen dagen enorm hard ingezet voor de campagne. Heel Diemen heeft twee flyers in de bus gekregen. We zijn elk weekend langs de deuren gegaan. We hebben op de markt en in het winkelcentrum gestaan. En we hebben in de spits bij de stations geflyerd.

Alles om ervoor te zorgen dat we ons de komende vier jaar weer voor Diemen kunnen inzetten. Voor meer woningen voor Diemenaren. Voor het vergroten van de kansengelijkheid. Om ervoor te zorgen dat we nu in actie komen voor het klimaat. En natuurlijk voor het versterken van de lokale kracht met sport en cultuur.

Met deze mooie uitslag kan de fractie zich hier de komende vier jaar weer hard voor gaan maken.