Willem Sutherland

Willem Sutherland - Beeld: Willem Sutherland

Willem Sutherland is een ervaren Global Finance Leader in de VS, Canada en Latin America. Na het opzetten van de Public Private Partnership en infrastructuur activiteiten van ING in de VS, was Willem verantwoordelijk voor ING Latin America. Hij is actief bij het begeleiden van kleinere bedrijven die een grote impact kunnen maken, en betrokken bij de Advisory Boards van Monte Partners in Brazilië, Ficus Capital in Uruguay en Atlantico in Miami.

• 60 jaar
  • Connecticut

“Het belang van multilaterale betrekkingen en ervaring is cruciaal net zoals de actieve samenwerking tussen overheden en de private sector; het is een mooi succes dat we mogen stemmen voor de eerste kamer, maar het blijft onbegrijpelijk dat juist een land als Nederland de dubbele nationaliteit in de weg staat”.

Willem heeft de Stichting Nederlanders Buiten Nederland vanaf het prille begin ondersteund, en woont met zijn vrouw Jolanda in Connecticut. Ze hebben 2 dochters en Pepper, een adoptiehond.