Donderdag 19 mei: 8 voorstellen op raadstafel

Op donderdagavond 19 mei vindt er weer een besluitvormende vergadering van de Brummense gemeenteraad plaats. De agenda telt dit maal acht inhoudelijke raadsvoorstellen. De vergadering begint om 20.00 uur en vindt plaats in de raadszaal van het gemeentehuis in Brummen. Iedereen is van harte welkom deze openbare vergadering bij te wonen. De vergadering wordt ook live uitgezonden via het televisiekanaal van de lokale omroep Voorst Veluwezoom.

De agenda en alle vergaderstukken zijn op deze raadspagina te raadplegen. Traditiegetrouw in deze periode van het jaar bevat de raadsagenda voorstellen die te maken hebben met jaarstukken enf begrotingen van samenwerkingsverbanden waaraan de gemeente Brummen deelneemt. Zo wordt de raad gevraagd de jaarstukken én de conceptbegroting van de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland vast te stellen. Dit geldt ook voor de begroting 2023 van de GGD Noord- en Oost Gelderland en de regionale vervoersdienst PlusOV.. Eveneens buigen de 19 raadsleden zich over de jaarrekening 2021 en de conceptbegroting 2023 van de omgevingsdienst Veluwe IJssel (OVIJ).
Twee voorstellen op de raadsagenda gaan over toekomstige ruimtelijke procedures. Door het toepassen van de coördinatieregeling kan een bestemmingsplanprocedure zorgvuldig maar ook voortvarend verlopen. Het toepassen van deze werkwijze wordt voorgesteld voor de woningbouwplannen aan de Kampweg 46 in Brummen en de Loenenseweg 67 in Eerbeek. Verder neemt de gemeenteraad een besluit over het nieuwe bestemmingsplan voor het perceel Lendeweg 8b in Hall.
Het achtste inhoudelijke voorstel op de agenda is de benoeming van 4 raadsleden in de auditcommissie. Taak van deze raadscommissie is het ondersteunen van de gemeenteraad in de controlerende rol bij de planning en control cyclus.
Naast de acht inhoudelijke voorstellen bevat de agenda nog twee standaard agendapunten: de vragenronde voor raadsleden en de lijst van ingekomen stukken.